9/20/22

Τα γράμματα της Μαριλούς (13)

 


(Δέκατο Τρίτο Γράμμα)



22.02.2022 (Τρίτη)

 


Γειά σου Φίλε μου!

 

Εύχομαι να είσαι καλά και σήμερα και κάθε μέρα... Χθες έφυγα από το μάθημα αρκετά ξεκούραστη... Έχω αρχίσει να μην ζαλίζομαι τόσο πολύ! Δεν ξέρω αν είναι επειδή μου φαίνεται πιο κοντινή η φυσική από την ηλεκτρολογία ή αν είναι απλά πως, κάπως, στραβά-κουτσά, προσαρμόστηκα! Πάντως, τα ηλεκτρόνια και τα πρωτόνια δεν μου ακούγονται και τόσο τρομακτικά όσο τα πηνία! Τα άτομα τα αισθάνομαι πιο κοντά μου... ίσως, επειδή αποτελούμαστε από αυτά...

 

Σήμερα θα σου προτείνω μία ταινία αριστούργημα... Λέγεται οι 12 Ένορκοι. (12 Angry Men). Υπάρχει μία πιο παλιά ταινία (1957) και μία πιο καινούργια (1997). Τις έχω δει και τις δύο, μου αρέσουν και οι δύο, κι αν είναι να δεις και τις δύο, να δεις πρώτα την παλιά και μετά την καινούργια. Αν είναι να δεις μόνο μία από τις δύο, να δεις την παλιά. Οι 12 Ένορκοι υπάρχουν και σαν θεατρικό έργο... Όταν δεις την ταινία θα δεις πως ακόμα και η σκηνοθεσία είναι πολύ θεατρική. Δεν έχουμε πλάνα που «στριφογυρίζουν»... ούτε πολλές ενάλλαγες... Σαν να είσαι απλά θεατής σε αυτό που συμβαίνει. Σαν να είσαι κι εσύ στο δωμάτιο μαζί με τους δώδεκα ήρωές μας. Το κείμενο είναι εξαιρετικό και οι ερμηνείες συγκλονιστικές. Δεν υπάρχουν λόγια για αυτήν την ταινία, για το σενάριο και για τα μηνύματά της. Είναι έξυπνη, ανατριχιαστική, συγκινητική, ανθρώπινη... Είναι από εκείνες τις ταινίες που μπορούν να σε κάνουν να σκεφτείς, να προβληματιστείς, ακόμα και να σου αλλάξουν τη ζωή... Το εννοώ...

 

Μου αρέσουν οι δικαστικές ταινίες (Βέβαια, η συγκεκριμένη ταινία δεν είναι, ακριβώς, «δικαστική»... Είναι τόσο μοναδικά ξεχωριστή!)... Πάντα μου άρεσαν... Ίσως είναι, επειδή, έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη δικαιοσύνη, με το δίκαιο, με τα δικαιώματα... Θυμήθηκα τώρα που κάποιος με είχε ρωτήσει από που προκύπτει αυτή η ανάγκη μου για δικαιοσύνη... Δεν είμαι σίγουρη πως ξέρω, ακόμα και τώρα, να το απαντήσω αυτό. Απλά προσπαθώ να υπερασπίζομαι, όπως και όσο μπορώ, με τις δικές μου δυνάμεις, το δίκαιο. Και, νομίζω, πως αυτό, ίσως, κάνει τη διαφορά. Αν ο καθένας προσπαθήσει να προσφέρει το δικό του κομματάκι έτσι ώστε αυτός ο κόσμος να γίνει πιο δίκαιος...

 

Νομίζω αυτά τα λίγα για σήμερα... Αύριο πάλι, Φίλε μου! Να σε φροντίζεις...

 

Στέλνω δύναμη για όλα όσα μπορεί να συμβαίνουν στη ζωή σου... Μαριλού.



---



(Και εδώ μερικά ρητά που διάβασα σήμερα σε σχέση με τη δικαιοσύνη...)

 

Το πρώτο προαπαιτούμενο του πολιτισμού είναι η Δικαιοσύνη.

Ζίγκμουντ Φρόυντ

 

Αν απουσιάζει η δικαιοσύνη, τι άλλο είναι η πολιτική εξουσία, παρά οργανωμένη ληστεία;

Ιερός Αυγουστίνος

 

Δεν γίνεται να είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για κάποιους ανθρώπους και να μην είσαι υπέρ της δικαιοσύνης για όλους τους ανθρώπους.

Μάρτιν Λούθερ Κινγκ

 

Μεταξύ της δικαιοσύνης και της απονομής δικαιοσύνης υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που τις χωρίζει.

Emmeline Pankhurst

 

Μια δημοκρατία δεν μπορεί να πετύχει αν δεν εμπεριέχει μια ομάδα ανθρώπων εμποτισμένη με τις αρχές της δικαιοσύνης και της τιμής.

Κάρολος Δαρβίνος

 

Δύο κακά, η απληστία και οι κλίκες είναι η καταστροφή κάθε δικαιοσύνης.

Thomas More

 

Πιστεύω πως η πρώτη δικαιοσύνη είναι η σωστή διανομή τού ψωμιού…

Γιάννης Ρίτσος

 

(Εύχομαι, Φίλοι μου, να είμαστε δίκαιοι... με τον εαυτό μας και με τους άλλους...)


No comments:

Post a Comment