5/5/23

365 Ημέρες. 22.

 

365 Ημέρες

 

22.

 

12.04.2023 Τετάρτη

 

Φίλε μου,

 

Ας μιλήσουμε για μήλα...

 

Ας μηλομιλήσουμε...

 

Μήλο

 

Μου αρέσουν τα μήλα.

Πάντα μου άρεσαν τα μήλα.

Μου αρέσουν όλα τα μήλα.

Τα κόκκινα, τα κίτρινα, τα πράσινα μήλα.

Τα κοκκινοκίτρινα, τα κιτρινοπράσινα, τα πρασινοκόκκινα.

Μου αρέσουν σε όλα τα χρώματα και σε όλες τις αποχρώσεις.

Μου αρέσουν και σε όλα τα σχήματα.

Μικρά, μεσαία, μεγάλα.

Σφαιρικά ή σαν καρδούλες.

Και σε όλες τις υφές τους.

Τραγανά ή μη τραγανά.

Και σε όλες τις γεύσεις τους.

Γλυκά ή ξινά.

Και σε όλες τις εκδοχές τους.

Και σε όλες τις μορφές τους.

Δεν νομίζω να υπάρχει μήλο να μη μου αρέσει.

Μπορεί να είναι κανονικά Φθινοπωρινό Φρούτο... αλλά μου αρέσει όλες τις ώρες, τις μέρες, τις εποχές!

Μπορώ να ευχαριστηθώ ένα μήλο μέσα στον Χειμώνα...

Μπορώ να καταχαρώ ένα μήλο την Άνοιξη!

Μπορώ να ενθουσιαστώ με ένα μήλο το Καλοκαίρι...

Και όλες τις στιγμές της ημέρας!

Και πρωί και μεσημέρι και απόγευμα και βράδυ!

Λατρεύω τα μήλα...

Και πόσο όμορφες συνταγές υπάρχουν σε σχέση με αυτά!

 

Λατρεύω τις σπιτικές ζεστές φρεσκοψημένες μηλόπιτες! Αναρωτιέμαι αν υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να δοκιμάσει μηλόπιτα χωρίς να του μαλακώσει την καρδιά! Και ξέρεις για ποιες μηλόπιτες μιλάω; Αυτές που είναι κλειστές με ζύμη από επάνω! Που μοιάζουν σαν να βγήκαν από παραμύθι κι ας είναι πραγματικές! Τις βλέπαμε παλιά και στα κινούμενα σχέδια να τις αφήνουν στο περβάζι του παραθύρου...

 

Κι εκείνα τα μήλα στο φούρνο! Είσαι, άραγε, από τους τυχερούς που έχουν βιώσει το να μοσχομυρίζει όλο το σπίτι; Μήλο και κανέλα... Κανέλα και μήλο... Τι νόστιμος συνδυασμός!

 

Ή μήλα κομπόστα!!! Ή μήλα μαρμελάδα!!!

 

Μα δεν έχει τέλος η νοστιμιά και η ομορφιά τους...

 

Με πόσους τρόπους μπορούν να σε γλυκάνουν και να σε ζεστάνουν!

 

Να σε κάνουν να χαμογελάσεις...

Ή να χαλαρώσεις...

 

Αχ, πόσο λατρεύω τα μήλα!

 

Να τα κόβω μαζί με μπανάνα! Και να τα ανακατεύω! Και να τους βάζω και πάλι κανέλα!

 

Ή να τα φτιάχνω, πάλι μήλα και μπανάνες, σε ρόφημα μαζί με γάλα!

 

Ή ακόμα και στο τσάι! Τσάι με γεύση μήλο κανέλα! Μα πόσες φορές εμφανίζεται αυτός ο υπέροχος μυρωδάτος συνδυασμός!

 

Σε κούπες ή σε ψηλά ποτήρια...

Με κουταλάκια ή με καλαμάκια...

Ζεματιστά ή παγωμένα...

Ροφήματα μηλένια...

 

Για αυτό κάποιοι το λένε και «Φρούτο όλων των εποχών»!

 

Και πόσες παροιμίες υπάρχουν για αυτό!

 

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα!

 

Ή το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει!

 

Μου αρέσουν τόσο τα μήλα!

 

Τα μήλα... με γοητεύουν, με μαγεύουν, με σταθεροποιούν.

 

Γεμίζουν τη ζωή μου απλότητα.

 

Και δεν έγραψα για τόσα άλλα! Για κέικ μήλο, για μπισκότα με μήλο, για δημητριακά με μήλο, για κουάκερ με μήλο!

 

Κάπου υπάρχει μια μηλοπόλη! Με σπίτια μήλα που έχουν πόρτες σε σχήμα μήλου και παράθυρα σε σχήμα μήλου! Και οι κάτοικοι εκεί τρέφονται με αλμυρές και γλυκές συνταγές μήλων! Και όλος ο κόσμος τους μυρίζει μήλο! Ακόμα και ο ήλιος τους είναι ένα μήλο! Και το φεγγάρι τους; Μήλο κι αυτό! Και φοράνε καπέλα μήλα! Και καπέλα τσάντες! Και γύρω τους παντού μηλιές... πολλές μηλιές... αμέτρητες μηλιές...

 

Α! Και δεν έγραψα για τα μήλα στα παραμύθια, στις ιστορίες, στη μυθολογία, στη μυθοπλασία, στην λογοτεχνία, στη θρησκεία, στη φιλοσοφία, στην επιστήμη, στην τεχνολογία!

 

Πόσο πολύ τα συναντάμε! Και πού και πώς και με ποιον! Και τι ρόλο έπαιξαν! Και τι ρόλο συνεχίζουν να παίζουν!

 

Πόσα διαβάσαμε σε σχέση με αυτά...

Πόσες εικόνες είδαμε! Πόσες ζωγραφιές κάναμε!

 

Τι όμορφο που είναι το μήλο!

 

Αχ, πάω να βρω ένα δροσερό μήλο!

 

Μου άνοιξε η όρεξη!

 

Για ζωή!

 

Μου εκτοξεύτηκε η διάθεση!

 

Για εμπειρία!

 

Νιώθω ενθουσιασμό!

 

Για κάθε μήλο της ζωής μου!

-

 

 

Φίλε μου!

 

Σου στέλνω κατακόκκινη μηλένια διάθεση!!!

 

Να είσαι πάντα καλά...

 

Τα λέμε αύριο πάλι!

 

Με μηλοΑγάπη

 

η ΜηλοΜαριλού.


---



(Οι καλλιτέχνες στηρίζονται μέσα από τον ίδιο τον κόσμο, μέσα από τους Ανθρώπους, μέσα από Εσένα... Αν θέλεις να στηρίξεις την μηλοέκφρασή μου, για να μπορέσω να συνεχίσω να "μιλάω" γράφοντας, μπορείς να το κάνεις... εδώ:

Paypal: authentikotita@gmail.com

Εθνική Τράπεζα:

IBAN: GR9301101100000011093333471   

M K VALEONTI 

Ευχαριστώ, Φίλε μου!!!)



No comments:

Post a Comment