3/7/10

Η ονομασία του Blog μου.

(Το κείμενο αυτό γράφτηκε πριν αρκετό καιρό (περίπου όταν ξεκίνησα το blog μου). Ήθελα να είναι, αν όχι το πρώτο, ένα από τα πρώτα post που θα βάλω στην «Βελτιοδοξία». Όπως πάντα με έπιασε η τελειομανία μου και τελικά το παράτησα σε μια άκρη του υπολογιστή και σε μια γωνιά του μυαλού μου και δεν ξανασχολήθηκα μαζί του! Τώρα, όμως, θεωρώ άδικο ένα από τα πιο σημαντικά post (αυτό που μιλάει για την ονομασία του blog μου!) να έχει μείνει παραπεταμένο κάπου και να μην έχει την θέση που δικαιωματικά του ανήκει... Αποφάσισα, δηλαδή, να το αφήσω επιτέλους να γίνει κι αυτό κομμάτι της Βελτιοδοξίας! Και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό ήταν να μην μπω σε διαδικασία διόρθωσης και επιδιόρθωσης και ξαναδιόρθωσης και ξαναματαδιόρθωσης, και, κυρίως, να πω πολύ ευγενικά στην κυρία τελειομανία να σκάσει και απλά να το αφήσει να γραφτεί στον χώρο για τον οποίο προορίζοταν εξαρχής...)


Η ονομασία του Blog


Βελτιοδοξία

Η φιλοσοφική θεωρία σύμφωνα με την οποία ο κόσμος, όσο κακός κι αν είναι, μπορεί να βελτιωθεί.

βελτιο&δοξία
βελτίων=καλύτερος
δόξα=άποψη, γνώμη


Αυτογνωσία= Η εις βάθος γνώση του εαυτού μας, η επίγνωση των πρωτερημάτων και των αδυναμιών μας.

Υπέρβαση= Το να ξεπερνάει κανείς κάτι, να κινείται πέρα από αυτό.



Κάθε όνομα έχει την σημασία του... Κάθε λέξη έχει την σημασία της...

Για αυτό και πρέπει να ομολογήσω ότι με ταλαιπώρησε το τι τίτλο θα δώσω στο Blog μου!

Υπήρχαν δύο πιθανές ονομασίες για το Blog μου. «Υπέρβαση» ή «Αυτογνωσία».

Η «Υπέρβαση» είναι μια από τις αγαπημένες μου λέξεις και με ακολουθεί μια ολόκληρη ζωή, για την ακρίβεια εγώ προσπαθώ να την ακολουθήσω... Έχω κυριολεκτικά μανία με το να ξεπερνάω τον εαυτό μου, να έχω περισσότερες απαιτήσεις από εμένα, να ζητάω «παραπάνω», να διεκδικώ αυτό που είναι πολύ ψηλά και ας μην καταφέρνω να το φτάσω. Είναι μια λέξη που εξαφανίζει κάθε μικρότητα και που με κάνει να κυνηγάω αυτά για τα οποία νιώθω πως είμαι φτιαγμένη. «Τα μεγάλα και τα ωραία».

Η «Αυτογνωσία» είναι, επίσης, μια λέξη που αγαπάω πολύ! Νιώθω πως αυτή είναι η βάση για τα πάντα. Το να γνωρίζεις τον εαυτό σου. Τα πρωτερήματα και τα ελαττώματα σου. Τα όρια σου. Τα «θέλω» σου. Η Αυτογνωσία δεν με ακολουθεί μια ολόκληρη ζωή... Δεν την ακολουθώ μια ολόκληρη ζωή... Είναι μαζί μου μια ολόκληρη ζωή. Είναι μια λέξη που με συνοδεύει παντού και πάντα.

Και οι δύο λέξεις έχουν να κάνουν με την βελτίωση του εαυτού μου και με την πίστη μου ότι όλα μπορούν να βελτιωθούν και οι άνθρωποι και ο κόσμος μας. Aν όλοι βελτιώναμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά όλα τα υπόλοιπα ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος.

Όταν, λοιπόν, ανακάλυψα τυχαία την λέξη «Βελτιοδοξία» στο λεξικό (και πρέπει να ομολογήσω ότι δεν την είχα ξανακούσει ποτέ στην ζωή μου) άρχισα να χοροπηδάω πάνω-κάτω από την χαρά μου. Ήξερα πως αυτή θα είναι ο τίτλος του Blog μου. Έξυπνη, πρωτότυπη, και το κυριότερο με εκφράζει απόλυτα και αντιπροσωπεύει την αντίληψη μου για τον κόσμο. Ναι, πιστεύω σε έναν καλύτερο κόσμο, ναι, πιστεύω ότι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν καλύτεροι και ναι, πιστεύω σε μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου. Για αυτό το καλύτερο θα αγωνίζομαι μέχρι να εξαντληθώ ανεξάρτητα από το αν θα φέρω κάποιο αποτέλεσμα ή όχι... ανεξάρτητα από το αν θα καταφέρω να κάνω το δικό μου μερίδιο, το κομμάτι που μου αναλογεί στο να βελτιωθεί ο κόσμος μας.

Υ.Γ. 1 Την λέξη Υπέρβαση την πρωτογνώρισα στην ταινία «Μικρές κυρίες» όπου η Τζο (Γουαινόνα Ράιντερ) μιλάει για τους Υπερβατιστές. Μαγεύτηκα λοιπόν κι εγώ από την φιλοσοφία των Υπερβατιστών και άρχισα να ψάχνω τι σημαίνει η λέξη και αν υπήρχε κάποιο κίνημα.

Υ.Γ. 2 Την λέξη Αυτογνωσία δεν θυμάμαι πότε την πρωτογνώρισα. Την πρωτοένιωσα όμως μέσα από την επαφή μου με το θέατρο.

Υ.Γ.3 Πρώτα πρωτοένιωσα την Αυτογνωσία και μετά πρωτογνώρισα την Yπέρβαση. Αυτό μπορεί να είναι τυχαίο γεγονός, μπορεί και να μην είναι.

Υ.Γ. 4 Και οι δύο, είναι λέξεις που αγαπάω πολύ και που έχουν καθορίσει την ζωή μου.

Υ.Γ. 5 Η Αυτογνωσία είναι η λέξη που σου δίνει πόδια. Η Υπέρβαση είναι η λέξη που σου δίνει φτερά.
Η Αυτογνωσία σε κάνει να κοιτάς προς τα μέσα, η Υπέρβαση να στοχεύεις προς τα έξω.
Η Αυτογνωσία σε κρατάει χαμηλά, η Υπέρβαση σε στέλνει ψηλά.
Η Αυτογνωσία πάει εις βάθος, η Υπέρβαση εις ύψος.

Υ.Γ. 6 Θεωρώ ότι οι δύο αυτές λέξεις είναι ο τέλειος συνδυασμός αν σε ενδιαφέρει μία άλλη πολύτιμη λέξη, η λέξη εξέλιξη.

Υ.Γ. 7

Αυτογνωσία + Υπέρβαση = Εξέλιξη προς το καλύτερο.
Εξέλιξη προς το καλύτερο = Βελτίωση.
Άρα
Αυτογνωσία + Υπέρβαση = Βελτίωση.

No comments:

Post a Comment