8/21/18

Στην Αρχή μιας Αλλαγής (Πριν Μέρες)


Στην Αρχή μιας Αλλαγής
(Πριν Μέρες)

Βρίσκομαι στην αρχή μιας αλλαγής.
Πέρασα από το λίγο στο καθόλου.
Σταμάτησα να τρώω κρέας.
Και αισθάνομαι καλά για αυτό.
Ήταν κάτι που το ήθελα καιρό αλλά νόμιζα πως δεν μπορώ να το κάνω. Αγχωνόμουν στο πώς να το κάνω.
Αλλά δεν μπορείς να ζεις με τον φόβο πως δεν μπορείς να γίνεις αυτό που θα ήθελες να είσαι.
Και έτσι είπα να το δοκιμάσω.
Κι ας μην τα καταφέρω.
Είμαι ακόμα στην αρχή της προσπάθειας.
Και οφείλω να ομολογήσω πως δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νόμιζα πως θα ήταν.
Ίσα ίσα. Το αισθάνομαι ταιριαστό με αυτό που είμαι. Το νιώθω φυσική συνέχειά μου. Δεν ξέρω αν θα τα «καταφέρω» ή για πόσο καιρό θα τα «καταφέρω». Για την ώρα δεν νιώθω πως καταφέρνω ή δεν καταφέρνω κάτι. Νιώθω απλά πως η πράξη μου ταιριάζει πιο πολύ στην θεωρία μου.
Δεν με κάλυπταν πολλές φορές αυτά που έλεγαν όσοι τρώνε κρέας. Δεν με κάλυπταν πολλές φορές αυτά που έλεγαν όσοι δεν τρώνε κρέας. Δεν ένιωθα να ανήκω ούτε στους μεν ούτε στους δε. Κυρίως, δεν με κάλυπτε ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν οι διάλογοι. Αυτές οι αδιέξοδες συζητήσεις ή οι ασταμάτητες συγκρούσεις.
Και μετά σκέφτηκα... γιατί με ψάχνω στα λόγια των άλλων; Γιατί αναζητάω μια συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα να με εκφράζει;
Ας γίνω εγώ αυτό που με εκφράζει. Κι αν δεν με καλύπτει ο λόγος και ο τρόπος των άλλων ας γίνω εγώ ο λόγος μου και ο τρόπος μου.
Κάθε βηματάκι προς μία κατεύθυνση είναι σημαντικό.
Είμαστε όλοι άνθρωποι και έχει σημασία να μπορούμε να συζητήσουμε.
Γνωρίζω πόσο δύσκολα αλλάζουν οι συνήθειες. Αναγνωρίζω τις προσπάθειες.
Η δική μου προσπάθεια είναι να πάω προς μία κατεύθυνση που δεν θα κάνει κακό στα ζώα και στον κόσμο.
Κάνω την αλλαγή μου σωστά και αργά.
Χωρίς πίεση. Χωρίς άγχος.
Γίνομαι αυτό που είμαι.
Εγώ τώρα πήγα στο καθόλου.
Γνωρίζω όμως πως το καθόλου μπορεί να είναι ή μπορεί να γίνει δύσκολο.
Ακόμα κι αν κάποιος δεν μπορεί το καθόλου... το να πάει στο λιγότερο ή στο λίγο... κάνει διαφορά.
Αν αντί για κάθε μέρα πάει στο μερικές μέρες ή στο μία φορά την εβδομάδα ή στο μία φορά τον μήνα ή... κάνει διαφορά.
Εγώ τώρα, για παράδειγμα, συνεχίζω να πίνω γάλα και να τρώω γαλακτοκομικά. Αυτήν την αλλαγή γνωρίζω πως, για την ώρα τουλάχιστον, δεν αισθάνομαι να μπορώ να την κάνω.
Αυτό δεν κάνει άτοπη την υπόλοιπη προσπάθειά μου. Πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε κάθε προσπάθεια για αυτό που είναι.
Και κάθε βηματάκι μας κάνει διαφορά.
Για αυτό χειροκροτάω όσους προσπαθούν για έναν καλύτερο κόσμο.
Και μάλιστα χωρίς να κρίνουν και χωρίς να μιλάνε άσχημα για τους άλλους ανθρώπους.
Κοιτάζω τον δρόμο μου πριν να κοιτάξω τον δρόμο των άλλων.

Δεν ξέρω ποια θα είναι η συνέχεια.
Πάντως, νιώθω καλύτερα με αυτήν την επιλογή μου και με αυτήν την απόφασή μου.

Είμαι ακόμα στην αρχή.
Κι εύχομαι καλή δύναμη για τα βηματάκια που κάνει ο καθένας μας...


No comments:

Post a Comment